tirsdag den 24. januar 2012

Hjemmelavet Jordbærsaft


Sidst jeg lavede fondant kager (til min søns fødselsdag), skulle der bl.a. jordbærmousse  i. Og jeg synes det var synd at smide alt den lækre jordbær-saft-noget ud. Jeg har aldrig kogt saft selv før, så jeg fattede knoglen og ringede min mor op og spurgte om det var saft jeg havde kogt ;-) Og ja det var det. Jeg hældte det derfor op i et glas, og mums hvor var det godt. Personligt synes jeg det var liiiidt lækkert med en stærk jordbærsaft - da den var dejlig lun i hvertfalde. Da den var afkølet synes jeg den var for stærk, så der fortyndede jeg den lidt.

Alt du skal gøre er at koge en pose frosne jordbær med ca. 4 dl vand og 5 spsk sukker. Når det er kogt sigter du saften og bær hver for sig. Saften er klar til brug med det samme. Mosen kan du jo altid gemme og bruge oven på din havregrød eller lign. :-)

1 kommentar: