søndag den 7. oktober 2012

Fondantkage til svigerfar

I anledningen af hans fødselsdag, havde de spurgt om jeg ville lave en kage - og det ville jeg da gerne. Grundet studietur onsdag - fredag havde jeg ikke det allerstørste forberedelsestid, og derfor er kagen også meget enkel. Men jeg synes nu den er vældig smuk alligevel - og det bedste af det hele: Fondanten drillede mig ikke på nogen som helst måde. Ikke nogen sprækker eller huller eller noget - så nu er jeg vidst på rette kurs ud af det 'kritiske fondant helvede' jeg ellers har været i de sidste par gange jeg har lavet kager.



Indholdet i kagen er fløjlsbløde lyse bunde, mørk og chuncy chokolade creme og hindbærskum. Smurt op med almindelig smørcreme og derefter overstrukket med fondant og pyntet med lidt fondant.

 


Alle opskrifter er nogen jeg ikke har afprøvet før, men det lød til at 'folket' synes den smagte godt! :) Jeg skal nok smide opskrifterne i løbet af de næste par dage :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar