mandag den 2. april 2012

Produkttest: Dr. Oetkers Brevmousser


JORDBÆR MOUSSE:

Smag, duft og konsistens.
Lige når man åbner brevet, så kommer der en duft op ala meget sød sukker jordbær, og måske en aaaanelse kunstigt. Men når moussen er lavet, så er duften slet ikke nær så kunstig. Og smagen er slet heller ikke kunstig. Den smager som en jordbærmousse skal - og så endda uden 'klumper', som der jo ellers ville være hvis man selv laver den fra bunden af. Den kan sprøjtes meget pænere ud, når der ikke er de dumme klumper i. Må indrømme at smagen overrasker mig en del - og til den gode side. Så lad jer endelig ikke slå ud af at den måske kan dufte en anelse kunstigt, for sådan er smagen slet slet ikke! Konsistensen er også i orden. Dog vil jeg lige konkludere at hvis du vil bruge den som topping på dine cupcakes, så stil den endelig i køleskabet i min. 15 min fra den er lavet og til du tyller det på dine cupcakes. Sådan får du den flotteste form på toppingen!

Konklution.
Alt i alt en dejlig mousse. Flot farve, nem at lave. Smag, duft og konsistens i orden. Og så til en overkommelig pris - ja jeg er i hvert falde ikke i tvivl om at jeg skal have købt et par stykker af denne lækre mousse til at have i køkkenskabet til en dag der kommer 'ubudne gæster'. For nemmere bliver det ikke - og når smagen er i orden, jamen så er der jo ingen ko på isen! Vil klart anbefale dette produkt til alle som skulle have lyst til at afprøve denne skønne mousse. Den er klart et forsøg værd, og man kan jo anvende den på et hav af måder.



VANILJE MOUSSE:

Smag, duft og konsistens.
Når man åbner vanilje moussen, kommer der den lækreste sødeste vanilje-sukker-agtige duft op, og den er der faktisk stadig når man har fået den lavet. Desværre synes jeg ikke smagen er der. Den smager på en måde faktisk ikke rigtig af noget, og det den så smager af, smager ret så syntetisk. Desværre. Men jeg skal klart afprøve denne mousse igen, evt. med lidt saft af en eller anden art i, eller måske en lille tsk ekstra vanilje? I hvert falde skal den prøves igen. Konsistensen er i orden - lige som jordbærmoussen! Vaniljemoussen var forresten ganske dejlig nem at indfarve - en lille knivspids pastafarve, fik denne lækre lys-mint farve frem!

Konklution.
En ganske udemærket mousse som sådan - dog skal der ekspermenteres lidt mere med smagen, da den desværre ikke var helt i orden. Men tror sagtens en tsk ekstra vanilje eller måske lidt rålakrids (?) kunne gøre en stor stor forskel!


CHOKOLADE MOUSSE:

Smag, duft og konsistens.
Allerede da jeg åbnede dette brev med lækker chokolademousse, så var jeg solgt! Den duftede så dejligt af chokolade og kakao, og jeg kunne slet ikke vente til den var færdigpisket med at smage den. Og da jeg smagte den, blev jeg så sandelig IKKE skuffet. Konsistensen var lige som ved de andre mousser også helt i orden.
Konklution.
Denne chokolade mousse er klart min favorit af de tre skønne slags brevmousser. Og der er ingen tvivl om at jeg må og skal have et par breve af denne choko-mousse til at stå! Den var bare laber, og kan ikke vente med at ekspermentere med den i andre sammenhænge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar