torsdag den 23. februar 2012

Vanilie essens


Vanilje essens er en næsten uundværlig ting når man skal bage, og nu har jeg så fundet ud af det ikke er så svært at lave selv faktisk! Se bare med her på mit første forsøg! :)



Du skal bruge...
  • Vodka
  • Vaniljestang (du kan bruge både med og uden korn)
  • Decilitermål
  • Et tomt og rengjort glas.

Du måler 1 dl vodka op og kommer den op i glasset. Så skær du en vaniljestang i små stykker og kommer den i glasset. Sætter låg på, og 'ryster' glasset ind i mellem. Og så er der vanilje essens 8 uger senere :) Opskriften er fundet hos Mads madglad.


Glæder mig til at smage hvordan det er med en hjemmelavet lækker essens i mit bagværk :) Skal bare lige vente ca. 7 uger endnu....Suk. Billederne er fra den dag jeg lavede den - d. 21/2. Så i april måned skulle jeg gerne kunne give svar retur på hvordan min essens er blevet! :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar